Cum construirea autostrăzii A3 pe Valea Prahovei mai are de așteptat, în Prahova se încearcă rezolvarea pe alte căi a problemei traficului rutier de pe DN1. Soluțiile sunt centurile ocolitoare - care să devină ulterior legături cu autostrada A3 – ale orașelor Comarnic, Bușteni și Azuga. Dacă la Comarnic, lucrările sunt avansate, Consiliul Județean Prahova urmărește și cel de-al doilea proiect, care vizează construirea unei centuri și pentru orașele Bușteni și Azuga. În acest sens, președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Daniel Nanu, a convocat o ședință de lucru vizând proiectul „Acces rutier complementar descărcare A3 Azuga-Bușteni”.
Potrivit reprezentanților CJ, la întâlnire au participat toți factorii implicați în implementarea acestui proiect, respectiv proiectantul, consultantul pentru supervizarea contractului, constructorul, precum și reprezentanți ai Consiliului Județean Prahova. Potrivit președintelui CJ Prahova, Virgiliu Nanu, discuțiile care au avut loc astăzi s-au concentrat pe optimizarea soluțiilor tehnice, astfel încât proiectul să fie eficient și sigur, dar și pe situația exproprierilor, care este o etapă critică în continuarea lucrărilor. De asemenea, spune șeful administrației județene, în cadrul acestei ședințe au fost abordate și provocările legate de amplasament și măsurile necesare astfel încât problemele să fie depășite. Propunerile tehnice și măsurile agreate vor fi înaintate Comisiei de Siguranță Rutieră, care urmează să se întrunească la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru validare și integrare în planul general de implementare.
Traseul propus pentru centura Bușteni - Azuga, cu o lungime totală de 9,434 km, este împărțit în patru tronsoane:
– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);
– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);
– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);
– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).
Mai multe lucrări de artă sunt prevăzute pe traseul acestei șosele ocolitoare, potrivit www.economedia.ro : pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310.