O anchetă realizată de jurnaliștii de la Reporter Iași (www.reporteris.ro) scoate la iveală un posibil tun de proporții derulat la achizițiile realizate în zeci de județe din țară, în centrul atenției aflându-se Aveuro International, firma fiului șefei Organizației de Femei a PNL Prahova, Rodica Papuc, o apropiată a fostului ”baron” Iulian Dumitrescu, cel care a fost trimis în judecată pentru mai multe fapte de corupție.
Din februarie 2024 și până în prezent, societatea Aveuro International, al cărei patron este Vlad Mircea Papuc, a încheiat zeci de contracte de furnizare de microbuze electrice în zeci de județe din România, atingând o cifră de afaceri de 255.563.414 de lei în anul 2024, o creștere senzațională care poate stârni invidia tuturor oamenilor de afaceri din România - de 566% față de anul anterior, conform datelor www.termene.ro (foto jos)!
Potrivit investigației realizate de Reporter Iași, care a publicat ancheta sub titlul ”MARELE JAF ELECTRIC: microbuze electrice de 90.000 euro au fost vândute cu 200.000 de euro. Firma care a umflat 135 milioane de euro”, van-urile E-Transit de la Ford costă, la motorul vândut de Aveuro, 64.500 de euro. Cu tot cu opționale, prețul maxim este de 70.000 de euro (fără TVA). O carosare cu 16 locuri, aer condiționat, lift și scaun pentru dizabilități, costă 15.000-20.000 de euro, oferte oficiale care pot fi găsite în toată România și, astfel, un microbuz trebuia să costă 90.000-100.000 de euro cu tot cu profit, însă au fost achiziționate, conform aceleiași surse, cu circa 200.000 de euro!
La Iași, de exemplu, din licitația organizată de Consiliul Județean trei dintre ofertanți au fost excluși, rămânând doar Aveuro, prin limitarea lungimii mașinii la 6,8 m. Rezultat: unul dintre cele mai mari prețuri din România.
Cum a mers toată afacerea: Aveuro (care are ca obiect principal de activitate Producția de caroserii pentru autovehicule, fabricarea de remorci si semiremorci) a luat microbuzele, în special Ford, pe care le-a carosat, costul total fiind de sub 100.000 de euro/mașină. Și apoi le-a furnizat consiliilor județene, unele prețuri fiind mai mult decât duble, conform calculelor făcute de www.reporteris.ro . Spre exemplu, la Iași au ajuns 26 de microbuze la un preț per exemplar de 202.800 euro fără TVA. Recordul pare să fie însă la Olt: 262.000 euro/mașină.