Criza nu a ajuns și la Consiliul Județean Prahova! Firmă de avocatură, pentru achiziții și cinci procese din București și Oradea!

Criza nu a ajuns și la Consiliul Județean Prahova! Firmă de avocatură, pentru achiziții și cinci procese din București și Oradea!

În noiembrie 2020 și în ianuarie 2021, președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, cu ajutorul direct al majorității consilierilor județeni, a propus și i s-a aprobat tăierea unor posturi din organigrama instituției. Printre acestea se aflau atât posturi din cadrul Direcției Juridice, dar și de la Achiziții Publice și Proiecte cu Fonduri Europene. În urma unor procese intentate de câțiva angajați mai curajoși, atât prima hotărâre de reorganizare, cât și a doua, au fost anulate de instanțele de judecată, iar acum Consiliul Județean Prahova (nu președintele Dumitrescu, nu consilierii județeni care au aprobat cele două hotărâri) este bun de plată. Din bani publici, din banii prahovenilor plătitori de taxe și impozite.
Astăzi, în cadrul unei ședințe extraordinare a consilierilor județeni, pe ordinea de zi se regăsește și un proiect privind achiziționarea, ”în condițiile legii”, în anul 2022, a unor servicii juridice de consultanță, asistență și reprezentare pentru Județul Prahova și Consiliul Județean Prahova. Adică va fi selectată o firmă de avocatură pentru supervizarea achizițiilor publice și pentru reprezentarea în cadrul a cinci procese, în ciuda faptului că în CJ Prahova există compartimente specializate atât pe partea de achiziții, cât și juridic și fonduri europene.
Cum justifică înșiși șefii Direcției Juridice, Direcției Achiziții și Direcției Proiecte cu Finanțare Externă necesitatea acestei achiziții: ”Considerăm că proiectul de hotărâre a Consiliului Judeţean Prahova și referatul de aprobare privind achiziționarea, în condițiile legii, în anul 2022, a unor servicii juridice de consultanță, asistență și reprezentare pentru Județului Prahova iniţiat de către Președintele Consiliului Județean Prahova, domnul Iulian Dumitrescu, motivează, cu argumente solide, temeinicia și legalitatea proiectului supus aprobării Consiliului Judeţean.
În fapt, se propune achiziţionarea unor servicii juridice de consultanţă, asistenţă şi reprezentare, pentru anul 2022, prin încheierea contractului, pe baza cărora Judeţul Prahova este reprezentat în mai multe dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată. Dosarele au ca obiect achiziţii publice şi fonduri europene nerambursabile, corecţii financiare, anulare/emitere acte administrative, pretenții, ori sediul instanței de judecată se află la o distanță foarte mare de instituția noastră.
Necesitatea şi oportunitatea achiziționării serviciilor juridice de consultanţă, asistenţă şi reprezentare, cel puţin până la finalizarea dosarelor menționate, este deplin demonstrată, având ca argumente: necesitatea reprezentării Județului Prahova, precum și amploarea și complexitatea procedurilor de achiziții publice din fonduri nerambursabile și importanța acestor achiziții pentru județ”.
Mai pe scurt: dacă-i ordin, cu plăcere!!!
Va fi interesantă poziția ce va fi adoptată de către consilierii județeni, în cadrul ședinței de astăzi și dacă aceștia vor cere lămuriri suplimentare de la șeful CJ în legătură cu acest proiect de hotărâre: dacă juriștii din instituție nu se pot ocupa de procese, de ce s-a vrut restructurarea organigramei și reducerea numărului de posturi? La ce valoare este estimată prestarea acestor servicii de consultanță și reprezentare, în condițiile în care - la dubla tentativă de reorganizare - s-a vrut restrângerea cheltuielilor? În cazul pierderii proceselor pentru care se dorește achiziția de servicii de reprezentare, cine răspunde?


Tipărire